1.1 Záručná doba
- Naša spoločnosť sa v obchodnom vzťahu riadi pravidlami Obchodného zákonníka, kde je záručná doba stanovená lehotou danou priamo v zmluvnom vzťahu.
- Záručná doba sa vzťahuje len na spotrebný materiál, nástroje, prístroje a zariadenia dodané našou spoločnosťou, preto je potrebné, aby reklamácia bola vykonaná spôsobom, ktorý túto identifikáciu umožňuje.
- V ďalšej časti je tento spôsob popísaný.
- Záruka na vyššie uvedené produkty je daná v našej spoločnosti spravidla na 12 mesiacov alebo 24 mesiacov v zmysle obchodného zákoníka.
1.2 Podmienky reklamácie
- Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený spoločnosti KULL-Dent s.r.o.
- Reklamáciu / opravu je možné podať cez – obchodného zástupcu priamo na reklamačné stredisko:
KULL -Dent s.r.o. Dunajov 20, 023 02 Dunajov
Prevádzka: Andreja Hlinku 3118, 022 01 Čadca
Tel. č.: 041/5993492 / +421 911 852 320
- O rozhodnutí ohľadom reklamácie bude zákazník informovaný cez svojho obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
1.3 Reklamácia nesprávne dodaného tovaru
- Dodaný tovar si po prevzatí dôkladne skontrolujte.
- Nezrovnalosti v dodanom tovare je potrebné nahlásiť v čo najkratšom čase (maximálne do 14 dní od doručenia tovaru):
- Osobne/telefonicky svojmu obchodnému zástupcovi alebo na pobočke, ktorá Vám tovar dodala.
- Písomnou formou na e-mailovú adresu pobočky, ktorá Vám tovar dodá.
2.1 Spotrebný materiál
Napr. odtlačkové hmoty, výplne, amalgámy, keramika….
- Materiál je potrebné reklamovať ihneď po zistení problému, buď na pobočke spoločnosti alebo u svojho obchodného zástupcu (reklamované balenie musí obsahovať minimálne polovičné množstvo originálneho materiálu).
- Pri reklamácii materiálu, ako napr. odtlačkovej hmoty, je vhodné priložiť k reklamovanému materiálu aj vzorku problematického odtlačku, poprípade fotografiu nevydarenej práce, na posúdenie výrobcovi.
-
- Problémy spôsobené neodborným zaobchádzaním alebo skladovaním materiálu v súlade s podmienkami uvedenými v návode na obsluhu (napr.: nedostatočné uzatvorenie ochranného obalu/vrchnáčika, skladovanie pri príliš vysokej/nízkej teplote….).
- O uznaní/neuznaní oprávnenosti reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
- Doba vybavenia reklamácie závisí od individuálnych podmienok výrobcu, skladových zásob a iných faktorov. Nemala by však presiahnuť obdobie 60 dní. V prípade presiahnutia tohto reklamačného obdobia, bude reklamácia individuálne riešená so zákazníkom.
Doručenie vymeneného materiálu:
- Po uznaní oprávnenosti reklamácie výrobcom bude zákazníkovi následne materiál vymenený za nový, buď zo skladových zásob spoločnosti alebo po jeho obdržaní od výrobcu, prostredníctvom obchodného zástupcu alebo poštou/DPD kuriérom na náklady našej spoločnosti.
2.2 Spotrebný materiál – nástroje
Napr. vrtáčiky, nástroje, zrkadielka …
- Pri reklamácii nástrojov a iných sterilizovateľných pomôcok je potrebné doručiť nástroje čisté, dezinfikované a ak je možné aj vysterilizované! V prípade nedodržania týchto podmienok bude zákazníkovi účtovaný poplatok za dezinfekciu vo výške 10,- EUR bez DPH.
-
- manuálne poškodenie,
- poškodenie pri neodbornom používaní v súlade s podmienkami uvedenými v návode na použitie.
- O uznaní/neuznaní oprávnenosti reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
- Po uznaní oprávnenosti reklamácie výrobcom bude zákazníkovi následne tovar vymenený za nový, buď zo skladových zásob spoločnosti alebo po jeho obdržaní od výrobcu.
- Doba vybavenia reklamácie závisí od individuálnych podmienok dodávateľa, skladových zásob a iných faktorov. Nemala by však presiahnuť obdobie 60 dní. V prípade presiahnutia tohto reklamačného obdobia, bude reklamácia individuálne riešená so zákazníkom.
Doručenie opraveného/vymeneného nástroja/materiálu:
- Nový/opravený nástroj/materiál v rámci záruky bude zákazníkovi vrátený prostredníctvom obchodného zástupcu alebo poštou/DPD kuriérom na náklady našej spoločnosti.
2.3 Prístroje a zariadenia
- Na prístroje a zariadenia sa vzťahuje záruka 12 mesiacov alebo 24 mesiacov v zmysle obchodného zákonníka a na batérie 6 mesiacov od dátumu zakúpenia / inštalácie, ak nie je uvedené inak vo faktúre, v návode na použitie alebo v Protokole o odovzdaní a funkčnej spôsobilosti zdravotníckej techniky. Doba záruky je určená spoločnosťou v súlade s možnosťami, ktoré poskytuje Obchodný zákonník.
- Prístroj je potrebné reklamovať ihneď po zistení problému, buď na pobočke spoločnosti alebo u svojho obchodného zástupcu.
- Predĺžená záruka deklarovaná výrobcom.
- V prípade, ak výrobca poskytuje na zariadenie predĺženú záruku, spoločnosť túto predĺženú záručnú dobu poskytuje aj zákazníkovi. Podmienky takejto záruky sú plnené podľa podmienok jednotlivých výrobcov.
- Uznanie každej reklamácie počas predĺženej záručnej doby musí byť potvrdené výrobcom a rieši sa ďalej podľa jeho pokynov.
- Záruka v predĺženej záručnej dobe sa u väčšiny výrobcov vzťahuje len na originálne diely výrobcu, ktoré nepodliehajú opotrebovaniu, alebo nie sú spotrebný tovar a za predpokladu, že zariadenie bolo používané, skladované a prevádzkované podľa pokynov v návode na obsluhu a nebolo manuálne poškodené.
Prenosné/mobilné prístroje
Napr.: polymerizačné lampy (D-Light duo, Premium plus ), obturátory, endomotory, Schick násadce, Sterilizátory (MELAG…) miešač CMF – vimbros – 2000, Vacuklav, Vistascan …
- Prístroje zaslané na záručnú reklamáciu je nutné dodať s kompletným príslušenstvom, ak je možné v originálnom balení.
- Prístroje zaslané na reklamáciu/opravu musia byť čisté, dezinfikované a ak je možné aj vysterilizované! V prípade nedodržania týchto podmienok bude zákazníkovi účtovaný poplatok za dezinfekciu vo výške 10,- EUR bez DPH.
- K prístroju musí byť priložený list s podrobným popisom problému a uvedeným dátumom zakúpenia (poprípade kópiou faktúry) alebo vyplnený príslušný formulár :
- Záruka sa vzťahuje na výrobné a materiálové vady.
- Na všetky druhy batérií v prístrojoch sa vzťahuje max. 6 mesačná záruka!
Záruka sa vzťahuje na výrobné a materiálové vady:
- manuálne poškodenie,
- poškodenie pri neodbornom používaní v súlade s podmienkami uvedenými v návode na použitie,
- poškodenie spôsobené zásahom do prístroja neautorizovanou osobou,
- svetlovody, ochranné filtre a iné príslušenstvo (spotrebný materiál).
- Prístroje reklamované v záručnej dobe sa zasielajú na posúdenie oprávnenosti reklamáciek výrobcovi.
- O uznaní/neuznaní oprávnenosti reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením. V prípade neuznania reklamácie, bude zákazník informovaný písomne, s uvedením dôvodu zamietnutia reklamácie.
- Doba vybavenia reklamácie sa môže u jednotlivých zariadení líšiť, keďže závisí od individuálnych podmienok každého výrobcu, dostupnosti náhradných dielov a mnohých ďalších faktorov. Nemala by však presiahnuť obdobie 60 dní. V prípade presiahnutia tohto reklamačného obdobia, bude reklamácia individuálne riešená so zákazníkom (bude informovaný o príčinách zdržania a ak je možné, bude mu poskytnutý záskakový prístroj).
Doručenie opraveného/vymeneného prístroja:
- Nový/opravený prístroj v rámci záruky bude zákazníkovi vrátený prostredníctvom obchodného zástupcu alebo poštou/DPD kuriérom na náklady našej spoločnosti.
Zapožičanie náhradného prístroja
- Naša spoločnosť poskytuje svojim zákazníkom možnosť zapožičania niektorých náhradných prístrojov počas doby riešenia reklamácie/opravy, ak je takéto zariadenie dostupné.
- Zapožičanie prístroja je nadštandardnou službou, ktorá je poskytovaná podľa našich aktuálnych možností a je potrebné dostupnosť konkrétneho zariadenia konzultovať vopred s našim obchodným zástupcom/pracovníkom spoločnosti.
- Pri zapožičaní prístroja je potrebné vypísať tlačivo – Zapožičanie prístroja (viď. Príloha 3), ktoré musí byť podpísané zákazníkom ako aj odovzdávajúcim pracovníkom – obchodným zástupcom/servisným technikom.
- Prístroj môže byť zapožičaný maximálne po dobu 60 kalendárnych dní jednému zákazníkovi. Zákazník musí mať voči firme KULL-Dent s.r.o vyrovnané všetky záväzky.
- Pri zapožičaní prístroja zákazník potvrdí prevzatie plne funkčného prístroja s príslušným príslušenstvom svojím podpisom na tlačive „Zapožičanie prístroja“, ktorým sa zaväzuje zaobchádzať s prístrojom v súlade s jeho určením uvedeným v návode na obsluhu.
- V prípade poškodenia zapožičaného prístroja/vrátenia nekompletného príslušenstva, zákazník súhlasí s refakturáciou nákladov na opravu zapožičaného prístroja/zakúpenie chýbajúceho príslušenstva.
2.4 Stacionárne/neprenosné prístroje
Napr.: kreslá, RTG prístroje…
- Reklamáciu neprenosného prístroja je možné nahlásiť osobne alebo telefonicky obchodnému zástupcovi/servisnému technikovi našej spoločnosti alebo na obchodnej pobočke, kde bol prístroj zakúpený, s uvedením presného popisu problému.
- Reklamácia stacionárneho prístroja je riešená so zákazníkom individuálne podľa dohody s obchodným zástupcom/zástupcom spoločnosti, u ktorého daný prístroj zakúpil.
Pri probléme s prístrojom je potrebné uviesť:
- Názov zariadenia.
- Sériové číslo zariadenia.
- Aktuálny počet hodín na zariadení.
- Podrobný popis problému.
- Pri probléme s materiálom je potrebné uviesť:
- Popis problému, ku ktorému došlo pri používaní materiálu.
- Názov a sériové číslo zariadenia, v ktorom bol materiál použitý, prípadne „Print screen“ (Snímok obrazovky) nastavenia alebo podrobný popis nastavenia zariadenia pri vyskytnutí problému.